3 Şubat 2011 Perşembe

Tahammülsüz...

ilk öğrendiğim gün annemle yüzleşememiştim aslında
Çünkü halamda kalmıştı o gece bende evde abimle yalnız...
Ne telefonlara bakmak istedim, nede annemle yüzleşmek.
Ağlamak istiyordum sadece ağlamak ve isyan etmek....
Bu kaçıncı diye soruyorum?
Sahi bu kaçıncı?
Her sene yepyeni bir terane ve yine annem...
Dün akşam iş çıkışı eve gittiğimde konuyu açmak istemedim
Ama kendisi öylesine dolmuşki artık açtı.
Beni kandırdılar oldu ilk cümlesi...
Lokal anesteziyle olmuyormuş ve hastanede kalmam gerekiyormuş,
Radyo ve kemoda alabilirmişim diye uzadı muhabbet...
O anlattı ben dinledim...
Bende sen daha büyüğünü atlattın birkaç yıl önce,
Bu sana arı sokmuş gibi bişi gelir dedim.
Boğazım düğüm düğüm...
Anlatırken gözleri doluyordu, bunumu kafaya takıyorsun dedim
Hayır dedi kafama takmam ki ben!!!
Peki neden sürekli konumuz buraya geliyor?
Ama beni kandırdı oluyor cevap...
2 gecedir gram uyku uyuyamıyorum...
Kim bilir o geceleri ne yapıyor...
Odasına bıle gırmıyorum.
Sigarayı çoğalttı tıpkı benim gibi...
Hani ben güçlüyüm ya toz kondurmuyorum.
Ablamlarıda teselli etmek bana ait.
Gamsız bir görüntü sergiliyorum.
Ama ablamda haklı evi uzak ve herseyden bi haber.
Ondan sakladığımız birşeyler var diye düşünüyor ama yok!
Herşey yalın ve sade.
Ortada zaten.
Daha beteri olabilirmi?
Olabilir onuda yaşadım biliyorum...

Neye sarıcamı şaşırdım.
Ölümle dalga geçen insanlar gördüm.
Demekki onların hiç canı acımamış...
Dünde çok genç bir insan bununla yüzleşti
Defne Joy Foster...
O deli dolu insana da ölüm yakışmadı...
Ama bizim insanlarımız öylesine kıt fikirliki
Ölmüş insanın arkasından bile prim yapıp
saçma sapan yorumlar yapmaya devam ediyorlar...
Size ne insanların yaşam stilinden,
Size ne alkol alıyor veya almıyor,
Size ne onun annesinin müslüman,
Babasının Amerikalı olup müslüman olmayışından,
Annesi babası ayrıymış, Alkol alıyormuş, hakettiğini bulmuş,
Evliymiş arkadaşlarıyla nasıl eğlenirmiş....
Eşiylede sorunları varmış,Size ne ???
Bunları sorguluyunca Defne Joy gerimi dönücek,
Herşeye silbaştan mı başlıcak?
Hayır!...
Peki ya bu şekilde şeyleri sorgulamak yerine,
Geride kalanları düşünüp yorum yapsaydınız,
Küçücük bir çocuğu vardı mesela, Şimdi ne yapacak?
Annesini sadece video ve resimlerde görebilecek.
Ona sarılıp kokusunu içine çekemicek hiçbir zaman.
Belkide hiç hatırlamıcak...
Peki ya eşi?
Bundan sonra ona dokunamıcak,
Çılgınlıklarını göremicek ve her gece yatağında onu arıyacak
Sarılıp dertleşebilmek için...
Küçücük yavrusu annesini sorduğu zaman
boğazı düğümlenicek açıklayabilmek için...
Peki ya annesi?
Onun yüreğindeki acıya hiçbir ilaç çare olamıcak...
O Defne'nin yerini hiçbir zaman dolduramıcak,
Kurdukları hayaller ve yaşadıkları gunler kalıcak geriye...
Ve yaşayamıyacakları günlerin hüznü...
Ve yakın dostları, Hayranları,Çocuklar...
Lütfen daha duyarlı olalım en azından arkasında
kalanları düşünerekten daha saygılı olun...



Hiç yorum yok: