11 Şubat 2011 Cuma

Ağaç yaş iken eğilir





Yalan kötü,
Yalan çirkin,
Yalan kaka,
Yalan ayıp,
derdi annem küçükken hep.
Ve ne zaman yalan söylemeye kalksam
elime yüzüme bulaştırırım onu.
Suratım kızarır,ateş basar vücudumu...
Pembe yalanlar benım suratımı kızartan,
birde büyük yalanlar söylemeye kalksam,
ne olur bilmiyorum...

Benim en büyük şansım
Ailemin beni hep kötülüklerden
uzak tutup, her zaman arkamda olması oldu.
Bir dediğimi iki etmediler.
Tabi bunda en küçük olmamın da faydası çok büyüktü...
Kaza eseri doğan bir çocuktum ben...
Bunuda çok iyi değerlendirmiş olmam
olayın farklı boyutu elbet...
Birşey istediğim zaman almayacak durumda oldukları
oldu elbet.
Hatta babamın son parasını benım ısteklerıme harcadıgını hatırlıyorum.
Kendimi savunma şeklimde vardı üstelik o yaşta.
İsteklerimi yerine getirmek zorundasınız,
bana böyle bir dünyada yaşamak istermisin diye sormamıştınız çünkü,
Beni dünyaya getirmeden önce fikrimi alma şansınız olsaydı,
düşünseydiniz derdim hep...
Seçme şansım olsa elbetteki yine sizi seçerdim o zaten apayrı,
Ama bunu size hiçbir zaman söylemedim....
''İnsanın vatanı ÇOCUKLUĞUDUR''
Ne kadar doğru bir sözmüş zamanla anlıyor insan.

Hayatımda değiştirmek istediğim şeyler olurdu elbet,
Mesela doktor olup hayat kurtarmak isterdim,
Eğitimimi yüksek lisansla tamamlayıp,
Daha başarılı bir insan olup,
Çevremdeki insanlar tarafından takdir edilip
başarılarımdan söz etmelerini isterdim...
İnsanlara hatta sokaktaki hayvanlara
daha çok yardımcı olmak isterdim...
Abuk subuk şeylere para harcamak yerine
birikim yapardım mesela...
Kısacası daha duzgun secımler yapardım...
En azından geleceğimle ilgili...

Kötü niyetli bi insan olamadım ben hiçbir zaman
iyi niyetimi kullanan çok insan olmuştur.
Çok sinirli, aksi bir yapım olsada hep taş atana
ekmek uzatmayı seçtim ben.
Oysaki hayat bu şekilde ilerlemiyor,
Geçte olsa öğrendim.

Ama hala duyarlı insanlarımızın var olduğunu bilmek
Öylesine güzelki...
Bu en azından beni mutlu ediyor.

Annemin doktoru Amerikadan geldi
ve dün telefon etmiş salı günü annemi
kontorole bekliyormuş,
Sanırım son tetkikler yapılıcak ve ameliyat gününe
karar verilicek sanırım...
Umarım herşey en kısa zamanda yoluna girer...

Bu arada yorumumu yayınlama diye rica eden bir bayan vardı,
Sadece yanımda olmak istediği için bana yorum bırakan...
ismini vermiyim belki rahatsız olur.
Ona burdan cevap vermek istiyorum,
Çok teşekkür ederim gerçekten A...e Hanım...
Anneside göğüs kanseriymiş ve o kadar güzel anlatmışki
geçirdikleri evreleri.
Eğer bana ulaşabilirse tekrardan yorumunu
bekliyorum.
Moralini yüksek tutmayı şuan başaramıyor ama alışıcaktır elbet,
En azından kanser hastalıgı bizden korksun çünkü dediğiniz gibi
bol bol sebze ve meyveyle besleriz onu ve aktarlardan kuru üzümler
pekmezlerde alırım ben anneme :).
Hem olurda saçları dökülüyor diye üzülürse
ona beraber saçımızı kazıtmayı bile teklif ederim.
İki fıstık hatun oluruz fenamı...
Umarım sağlık problemleri olan herkes biran önce
sağlığına kavuşur.
Şimdilik benden bu kadar...

Hiç yorum yok: